Wij laten graag anderen aan het woord

onyva-wive-logo

“Doe verdorie een keer gewoon wat ik vraag!”

Ronald Cleijsen, directeur Wivé Techniek

“Wivé Techniek voerde heel lang een nogal lukraak communicatiebeleid. De eerste jaren als directeur was ik vooral bezig met zoeken waar ik naar toe wilde met het bedrijf. We hadden wel eens een reclamebureau ingeschakeld en dat was uiteindelijk ook wel goed gegaan, maar echt leuk was het niet. En ik vind dat zaken doen met plezier moet gaan.”

 

Ik leerde Nicole van ONyVA kennen tijdens een wijnproeverij bij kennissen, dat was in november 2005. We zaten toevallig bij elkaar aan tafel. En ja, dan praat je over je werk en zij vertelde dat ze een reclamebureau had. Het was gewoon een gezellige avond. We hielden contact, maar de eerste afspraak kwam pas maanden later.

Was wel grappig, ik maakte de afspraak telefonisch met een collega van Nicole en had gezegd dat ze niet mocht zeggen dat ik het was. Dus ik kwam binnen als verrassing. We zijn toen begonnen met de imagobrochure. De stijl die we toen neergezet hebben, die staat nog steeds.  
 

Investeren in de relatie

Ik ben iemand die problemen het liefst over de schutting gooit. Maar dat kan niet altijd. In het begin kost zo’n samenwerking veel tijd. Je kent elkaar niet, er valt veel uit te leggen. Je moet investeren in de relatie.

Nu zijn we vijf jaar verder en ONyVA heeft nu veel minder input nodig om snel te kunnen leveren. Ons werk, onze kwaliteiten, de stijl van communiceren, onze doelgroepen… het is allemaal bekend.

 

“Maar op de weg terug viel toch het kwartje” 

 

Doe een keer gewoon wat ik vraag

De belangrijkste toegevoegde waarde van ONyVA vind ik dat Nicole kritisch blijft. Zo kwam ik een keer met een opdracht voor een nieuwsbrief. Ik had redelijk voor ogen wat het moest worden. Nieuws over de producten, onze beurspresentaties, onze mensen en onze projecten. Nieuws over Wivé Techniek dus. Zegt Nicole: “Sorry, maar ik vind het niks. Wat geef je dan je klanten?”

Ik boos. “Ik geef mijn klanten helemaal niks, ik wil gewoon een nieuwsbrief! Doe nou verdorie een keer gewoon wat ik vraag!” De nieuwsbrief lag op dat moment als het ware al in de prullenbak en ik ging echt geïrriteerd de deur uit.

Maar op de weg terug viel toch het kwartje. Dat je het ook leuk kunt maken. Dat de mensen naar zo’n nieuwsbrief uit gaan kijken. Dat ze hem met plezier uit de envelop halen. Ik wil zaken doen met plezier. Dus waarom mijn klanten dan niet hetzelfde bieden?
 

Spontaan complimenten

De kracht van Nicole is dat ze echt haar eigen ideeën heeft. Dat ze niet zegt van ‘wat wilt u en we doen er een strik omheen’. Zelf een beeld van ons bedrijf hebben, en daar dan verder mee gaan.

Kortom die nieuwsbrief kwam er, en hij werd hartstikke leesbaar en gevarieerd. We krijgen zelf spontaan commentaar van klanten: ‘Goh, leuk man!’. Dan doe je toch iets goed.
 

Wegnemen van drempels

Je maakt informatiemateriaal niet alleen om je producten te pushen. Met de communicatie creëer je een totaalplaatje van je bedrijf. Ik ben in onze regio ook voorzitter van de bedrijvenkring. Daar gaat die nieuwsbrief ook heen. Je weet nooit hoe een balletje kan rollen.

Bij ons in de gemeente wonen mensen met een belangrijke stem bij investeringen van potentiële klanten. Als die via een omweg ontdekken wat Wivé Techniek doet, kan dat groot effect hebben. Het verkoopproces bestaat uit allemaal drempeltjes waar je overheen moet. Alle middelen samen bepalen het beeld. Daarmee kun je drempels verlagen.

Natuurlijk doe ik niet blind alles wat ONyVA zegt. Zo hameren ze de laatste tijd nogal op Social Media, maar daar ben ik echt nog niet aan toe. En ik kom ook zelf met ideeën, bijvoorbeeld om een schoenpoetssetje te gaan weggeven op een beurs. Dat sluit perfect aan bij onze diensten: onderhoud, bescherming van materialen.

 

“Aan het eind van de dag met de gedrukte stickers de deur uit”

 

Geëmmer met stickers

Een goed voorbeeld van de betrokkenheid was toen ik laatst met een probleem zat. Ik had een grote bestelling voor een gloednieuw product en er moesten stickers komen voor op de emmers. Ik stapte op vrijdag om 11 uur ’s morgens met die vraag binnen en ging aan het eind van de dag met de gedrukte stickers de deur uit. Dat is snel schakelen.
 

Vriend van de onderhoudsman

Wivé Techniek blijft zich ontwikkelen. Wij willen de vriend van de onderhoudsmanager zijn. Binnenkort worden we VCA-gecertificeerd als officieel hoofdaannemer, zodat we complete projecten kunnen doen, ook bij grote industriële bedrijven.

Zo leveren we niet alleen slijtagewerend materiaal, maar kunnen we ook in het proces van de klant ingrijpen en een totaaloplossing bieden. Zo blijven we concurrerend.

 

Bekijk de ontwerpen voor Wivé Techniek

Wij creëren met en voor onder andere de volgende bedrijven: